måndag 6 augusti 2012

Kulturveckan i Sunne "Det värmländska smörgåsbordet"

Idag har Christina Wikström på länsstyrelsen  och jag varit i Sunne - Kulturveckan har startat. Lika spännande som jag kommer ihåg det och så tänker jag - varför är jag inte här oftare?
Vi åkte speciellt p.g.a. Det värmländska smörgåsbordet - en satsning på matkultur som en kultur! Det hela ägde rum på Länsmansgården. Bra tal av landshövdingen och jag antar att när maten var med i Kulturveckan förra gången var  när vi körde Sunne Bondemarknad i början av 90-talet!
På Länsmansgården fanns också en marknad med värmlandsproducerade varor, ett 10-tal olika producenter med bra blandning.
Vi fick också lyssna på matkulturföreläsare som Lena Sewall, Birgit Hemberg, Bibbi Kringlund och Carl-Jan Granqvist. En bra blandning av skratt, bildning och information...

Här kommer några av matproducenterna!

Kajsa på Lillängens Ost

Kerstin på Björkholms Qvarn & Bakarstugan

Konstantin språkar med Ylva på Gunnerudsgården

Tina på Tinas Glass

Christina på Stinas Gårdsbutik

Passa på att njuta av Kulturveckan - kolla programmet på www.kulturveckanisunne.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar