måndag 13 augusti 2012

En fredagsresa

Tog mig en tur till Höje vedugnsbageri för att intervjua Lars och Ann-Britt om Värmlandsbagarna och deras nätverk för jag har tänkt att skriva en artikel till HS tidning nu i augusti.
Utifrån sitt branschråd inom Värmlandsmat har framförallt Konstantin och Lars jobbat med att utveckla bakningen och samarbetet mellan bagarna samt stöttning till nya bagare. Det behövs så många fler...
Köpte också med mig just Värmlandsbrödet, bakat på tre korn i en korg med Värmlandskartan på. Gôtt och en gemensam produkt från Värmlandsbagarna.


På hemvägen tog jag en tur förbi Torfolks gårdsbutik, precis innan de skulle stänga - men jag hann att få med mig lite fina grönsaker.
Kvällen avslutades med att ta vara på säsongens sista jordgubbar - köpta utanför Hagahallen och enligt uppgift från Skåne. Sköljde och frös 20 liter för att använda på vår Sylt- och marmeladkurs i början av september.
Imorgon far jag till Örebro ett par dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar