torsdag 24 maj 2012

Nu skall jag berätta om onsdag

Egentligen skall bloggar uppdateras dagligen och samma dag som det händer, men dit har jag inte nått ännu - så nu skall jag berätta om gårdagen som var ovanligt händelsrik.
En del av dagen var mitt lönesamtal. Men det ordar jag inte så mycket om - mer än jag är nöjd!

Dagen startade med träff hos UF-Ung Företagsamhet i Värmland. Vi har ett tidigare samarbete men har nu planerat för hur vi kan arbeta tillsammans under nästa läsår. Vi vill inspirera de gymnasieungdomarna att tänka på matföretagande som en möjlighet plus att vi vill stötta dem när de håller på med vad som behövs som råd, studiebesök... 2011-2012 har ett 15-tal UF-företag  drivits med matanknytning. Dom kommer också att bli inbjudna till Smaka på Värmland-mässan 28-29 september i en gemensam UF-monter - den ser jag fram mot...


Så till dagens stora händelse- invigningen av Grön Ko och Matmejeriet i Milkos gamla lokaler.
Festligt och ambitiöst! En stor del av mat-Värmland fanns på plats samt även många från det offentliga. Mycket lämpligt tillfälle för mingel! Eva Eriksson invigde och det känns fantastiskt med de satsning som görs på maten, både av Christina och Knut på Grön Ko men också av de andra som satsat i Matmejeriet. Vi ser fram emot ett hus med mat och logistik! Lycka till!


(Mer att läsa finns i dagens Värmlands Folkblad och Nya Wermlands Tidningen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar